ΣτΕ 2643/2010 [Μη νόμιμη εγκατάσταση θαλάσσιων μέσων αναψυχής στην παραλία Φαληρακίου Ρόδου]
Περίληψη
-Έχουν κανονιστικό χαρακτήρα οι κοινές υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες παραχωρείται για ορισμένο χρονικό διάστημα και υπό καθοριζόμενους από τις ίδιες όρους και προϋποθέσεις, μέρος του συνόλου των αιγιαλών της Χώρας. Συνεπώς, για να αποκτήσουν νόμιμη υπόσταση, πρέπει να δημοσιεύονται στο Β’ Τεύχος της Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Οι επίδικες αποφάσεις δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και, συνεπώς, είναι ανυπόστατες.
-Στερούνται νομίμου βάσεως αποφάσεις της Δημαρχιακής Επιτροπής του καθ’ ου Ο.Τ.Α., οι οποίες εκδόθηκαν στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση δικαιωμάτων απλής χρήσης του αιγιαλού από τον εν λόγω Ο.Τ.Α. ως φορέα παραχώρησης σε ιδιώτες, κατ’ επίκληση των ανωτέρω ανυπόστατων κανονιστικών αποφάσεων.
Πρόεδρος: Αγ. Θεοφιλοπούλου
Εισηγητής: Χρ. Παπανικολάου
Δικηγόρος: Αγ. Βλάχου
Βασικές σκέψεις
- Επειδή, με την αίτηση αυτή ο αιτών, ιδιοκτήτης ατομικής επιχείρησης εκμίσθωσης θαλάσσιων μέσων αναψυχής στο Δήμο Καλλιθέας της Νήσου Ρόδου, επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 148/2007 απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου. Με την προσβαλλόμενη πράξη κατά την έγκριση των πρακτικών της επαναληπτικής δημοπρασίας της 25.5.2007 για την εκμίσθωση αιγιαλού και παραλίας προς εγκατάσταση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, απαλείφθηκε η χρήση «jet ski», για την οποία είχε χορηγηθεί στον αιτούντα από τον αντιδήμαρχο του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου η υπ’ αριθμ. 6954/1.6.2007 βεβαίωση εγκατάστασης μηχανοκινήτων θαλασσίων μέσων αναψυχής (jet ski) στην παραλία Φαληρακίου, στη θέση «Αμμούδες Νο 1».
- Επειδή, με το ν. 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις» (Α 285) ορίζεται ότι «1. «Αιγιαλός» είναι η ζώνη της ξηράς, που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της» (άρθρ. 1), ότι «1. Ο Αιγιαλός, η παραλία, … είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο τα προστατεύει και τα διαχειρίζεται» (άρθρο 2), ότι «1. Απλή χρήση του αιγιαλού και της παραλίας είναι κάθε χρήση, εφόσον από αυτή δεν παραβιάζεται ο προορισμός τους ως κοινόχρηστων πραγμάτων και δεν επέρχεται αλλοίωση στη φυσική μορφολογία τους και τα βιοτικά στοιχεία τους. 2. Η παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας γίνεται με απόφαση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, έναντι ανταλλάγματος κατά τις διατάξεις για την εκμίσθωση δημόσιων κτημάτων. Σε ό,τι αφορά αιγιαλό και παραλία που περιβάλλει ή εντός του οποίου βρίσκονται αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία και ιστορικοί τόποι, απαραίτητη προϋπόθεση για την παραχώρηση της απλής χρήσης του αποτελεί η σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Πολιτισμού … 5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών επιτρέπεται η απευθείας παραχώρηση με ή χωρίς αντάλλαγμα της απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας σε δήμους και κοινότητες για την άσκηση των δραστηριοτήτων της παραγράφου 2. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, καθώς και άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες (άρθρ. 13), όπως το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 αυτού αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 3207/2003, ΦΕΚ Α΄ 302). Εξάλλου στο ν. 301/1976 (Α΄91) ορίζεται ότι «1. Δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως δημοσιεύονται: α) … β) … γ) … Αι κανονιστικού χαρακτήρος πράξεις … των υπουργών …» (άρθρ. 1) καθώς και ότι «Η Εφημερίς της Κυβερνήσεως εκδίδεται εις τα κάτωθι τεύχη: α) … β) Τεύχος Δεύτερον: Εις το τεύχος τούτο καταχωρούνται αι κανονιστικαί εν γένει αποφάσεις των υπουργών (άρθρ. 5) … ». Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές, προκειμένου να αποκτήσει νόμιμη υπόσταση η κανονιστικού περιεχομένου κοινή υπουργική απόφαση που εκδίδεται, κατ’ εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001 πρέπει να δημοσιευθεί στο Β’ Τεύχος της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως. Εξάλλου, στο άρθρο 22 του υπ’ αριθ. 20 Γενικού Κανονισμού Λιμένα, ο οποίος εγκρίθηκε με την 3131/1.03.99 απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 444/26.4.1999), όπως η διάταξη αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 παρ. 4 του υπ’ αριθμ. 44 Γενικού Κανονισμού Λιμένα που εγκρίθηκε με την 2122/07/06 (Β’ 1687/17.11.2006) απόφαση του ως άνω Υπουργού, ορίζονται τα εξής: «Άδειες εκμίσθωσης 1. Απαγορεύεται η εκμίσθωση των θαλάσσιων μέσων αναψυχής που ρυθμίζει ο Κανονισμός αυτός, από πρόσωπα που δεν έχουν άδεια εκμισθωτή. Η άδεια εκδίδεται από το κατά τόπο αρμόδιο Κεντρικό Λιμεναρχείο, Λιμεναρχείο, Υπολιμεναρχείο σε θέση (πόστο) από τις καθορισθείσες ή καθοριζόμενες, εφόσον συντρέχει εκτάκτως περίπτωση, από την Επιτροπή του άρθρου 35. Για κάθε φυσικό πρόσωπο εκδίδεται μία μόνο άδεια εκμίσθωσης. Τα είδη των θαλάσσιων μέσων αναψυχής και ο μέγιστος αριθμός τους (μονάδες) κρίνονται από την ως άνω Επιτροπή η οποία λαμβάνει προς τούτο υπόψη, ενδεικτικά, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την ασφάλεια και ησυχία των λουόμενων, την αποφυγή ενδεχόμενων προστριβών μεταξύ εκμισθωτών λόγω γειτνίασης, την ενδεχόμενη δημιουργία λειτουργικών προβλημάτων από την παράλληλη ή και ταυτόχρονη χρησιμοποίηση (κυκλοφορία) όμοιων ή άλλων ειδών θαλάσσιων μέσων αναψυχής στη συγκεκριμένη ή και ευρύτερη θαλάσσια περιοχή και την προστασία του περιβάλλοντος ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες κάθε περιοχής. 2. Η διαδικασία για την εξέταση του αιτήματος έκδοσης της άδειας γίνεται σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στη Λιμενική Αρχή αίτηση στην οποία περιγράφει λεπτομερώς όλα τα θαλάσσια μέσα αναψυχής που θα χρησιμοποιήσει, αναγράφει τη συγκεκριμένη θέση (πόστο) και τις εναλλακτικές, εφόσον επιθυμεί, θέσεις που ζητά να δραστηριοποιηθεί καθώς και το σημείο (χώρο-θέση) εκκίνησης των θαλάσσιων μηχανοκίνητων μέσων αναψυχής (από τον αιγιαλό, πλωτή εξέδρα, ναύδετο, πλοίο). Εφόσον το σημείο εκκίνησης θα είναι η πλωτή εξέδρα υποβάλλει και τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την παράγραφο 1 του άρθρου 28. Οι αιτήσεις υποβάλλονται εντός του πρώτου εξαμήνου κάθε ημερολογιακού έτους. Αίτηση που υποβάλλεται μετά την τελευταία ημέρα του έκτου μήνα δεν εξετάζεται. … 3. Η Λιμενική Αρχή μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη διαπίστωση ότι ο αιτών κατέχει τα απαραίτητα προσόντα και πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις και εφόσον η κρίση της Επιτροπής επί του συγκεκριμένου αιτήματος είναι θετική, ενημερώνει σχετικά εγγράφως το φορέα (ΕΟΤ, Δήμο, Κοινότητα κ.λπ.,) που έχει την οικονομική εκμετάλλευση του χώρου και τον αιτούντα. 4. Στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει με αίτηση και τα ακόλουθα δικαιολογητικά: α) Βεβαίωση/πράξη του φορέα για την παραχώρηση χρήσης χώρου επί του αιγιαλού. Στη βεβαίωση αυτή προσδιορίζεται επακριβώς η έκταση του παραχωρούμενου χώρου και η ακριβής θέση αυτού με αποστάσεις από σταθερά σημεία. Η βεβαίωση απαιτείται ανεξάρτητα αν το σημείο εκκίνησης των εκμισθούμενων ή χρησιμοποιούμενων από τον εκμισθωτή μέσων είναι ή όχι επί του αιγιαλού ….».
- Επειδή, από τη διάταξη του άρθρου 13 του ν. 2971/2001 προκύπτει ότι ο νόμος ορίζει ως απλή χρήση του αιγιαλού και της παραλίας κάθε χρήση, από την οποία δεν παραβιάζεται ο προορισμός τους ως κοινόχρηστων πραγμάτων και δεν επέρχεται αλλοίωση στη φυσική μορφολογία τους και τα βιοτικά στοιχεία τους, εντάσσει δε στην έννοια αυτήν ενδεικτικώς με την παρ. 3 του άρθρου 13 την άσκηση δραστηριοτήτων, που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού (όπως εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, καθισμάτων, ομπρελών, λειτουργία τροχηλάτου αναψυκτηρίου κ.λπ.). Με την ίδια διάταξη προβλέπεται ότι η παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού γίνεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, έναντι ανταλλάγματος κατά τις διατάξεις για την εκμίσθωση δημόσιων κτημάτων, πλην του αιγιαλού και παραλίας κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων, προστατευόμενων περιοχών, ευπαθών οικοσυστημάτων και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, για την παραχώρηση της απλής χρήσης των οποίων απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Πολιτισμού. Εξάλλου, στην παρ. 5 του άρθρου 13 του ιδίου νόμου προβλέπεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση μπορεί να παραχωρηθεί σε δήμους και κοινότητες το δικαίωμα της απευθείας παραχώρησης με ή χωρίς αντάλλαγμα της απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού.
- Επειδή, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν τα εξής: Με την 80/2007 απόφασή της (συν. 9η/13.4.2007) η Δημαρχιακή Επιτροπή του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου αποφάσισε τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση αιγιαλού και παραλίας για την εγκατάσταση θαλάσσιων μέσων αναψυχής στις προβλεπόμενες στην απόφαση αυτήν θέσεις, μεταξύ δε αυτών και στη θέση «Αμμούδες Νο 1 (Μπροστά από το ξενοδοχείο Grecotel)» για την εγκατάσταση μηχανοκίνητων (θαλάσσιο αλεξίπτωτο, σκι, δακτυλίδι, έλκηθρο) και μη μηχανοκίνητων (υδροποδήλατα, κανό) θαλάσσιων μέσων αναψυχής και ιστιοσανίδων. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε κατ’ επίκληση της υπ’ αριθ. 10249/80/1729/Β0010/11.4.2005 κοινής απόφασης Υφυπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών. Στην ανωτέρω απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής αναφέρεται ότι με την υπ’ αριθ. 10249/80/1729/B0010/11.4.2005 κοινή απόφαση παρέχεται, το δικαίωμα άσκησης διαχειριστικών πράξεων εκ μέρους των Ο.Τ.A. α΄ βαθμού στους κοινόχρηστους χώρους αιγιαλού και παραλίας για τοποθέτηση, μεταξύ άλλων, και θαλάσσιων μέσων αναψυχής, σύμφωνα με τις «τις περί δημοσίων κτημάτων διατάξεις», καθώς και ότι η παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας στους Ο.Τ.Α. παρατάθηκε μέχρι 31.12.2008. Με την ίδια δε απόφαση η Δημαρχιακή Επιτροπή καθόρισε και τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού. Ακολούθησε η έκδοση της 125/2007 απόφασης της Δημαρχιακής Επιτροπής του καθ’ ου Δήμου (συν. 13η/21.5.2007) με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά της δημοπρασίας που διενεργήθηκε την 11.5.2007 και κηρύχθηκε άγονος ο διαγωνισμός για τη θέση «Αμμούδες Νο 1» διότι δεν παρουσιάσθηκε κανένας ενδιαφερόμενος. Στις 25 Μαΐου 2007 διενεργήθηκε επαναληπτικός διαγωνισμός ο οποίος κατέληξε, σύμφωνα με το 140/2007 πρακτικό της ίδιας Δημαρχιακής Επιτροπής, στην ανακήρυξη του αιτούντος ως πλειοδότη για τη θέση «Αμμούδες Νο 1» και για την εγκατάσταση μηχανοκίνητων (θαλάσσιο αλεξίπτωτο, σκι, δακτυλίδι, έλκηθρο, jet ski) και μη μηχανοκίνητων (υδροποδήλατα, κανό) θαλάσσιων μέσων αναψυχής και ιστιοσανίδων. Την 1.6.2007 εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 6954/2007 βεβαίωση του Αντιδημάρχου του καθ’ ου Δήμου περί παραχωρήσεως στον αιτούντα, κατόπιν δημοπρασίας, κοινοχρήστου χώρου, αιγιαλού και παραλίας του Δήμου Καλλιθέας έκτασης 45 τ.μ., για την εγκατάσταση μηχανοκινήτων θαλασσίων μέσων αναψυχής, μεταξύ των οποίων και “jet ski”, στη θέση «Αμμούδες Νο 1», μπροστά από το ξενοδοχείο Grecotel για το χρονικό διάστημα από 31.5.2007 μέχρι 31.12.2008, ενώ στις 7.6.2007 εκδόθηκε από τον Κεντρικό Λιμενάρχη Ρόδου, στο όνομα του αιτούντος, η 19/2007 άδεια εκμίσθωσης των ανωτέρω θαλάσσιων μέσων αναψυχής. Με το 148/2007 πρακτικό της Δημαρχιακής Επιτροπής του καθ’ ου Δήμου εγκρίθηκαν τα πρακτικά της επαναληπτικής δημοπρασίας της 25ης Μαΐου 2007 και αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, η απάλειψη του “jet ski” από τα επιτρεπόμενα για τη θέση «Αμμούδες Νο 1» θαλάσσια μέσα αναψυχής, με την αιτιολογία ότι δεν προβλεπόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού η χρήση “jet ski” στη συγκεκριμένη θέση. Ακολούθησε η έκδοση της υπ’ 8286/3.7.2007 απόφασης του Αντιδημάρχου του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου, με την οποία ανακλήθηκε η χορηγηθείσα στον αιτούντα από τον ίδιο Αντιδήμαρχο υπ’ αριθ. 6954/1.6.2007 βεβαίωση που αφορούσε τη χρήση “jet ski”, επειδή «η τελική κατακύρωση δεν περιλαμβάνει “jet ski”. Με το από 2.7.2007 πρακτικό σύσκεψης της Επιτροπής του άρθρου 35 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Λ.Κ.) αποφασίστηκε ότι «για λόγους ασφάλειας και αποφυγής ατυχημάτων το πόστο/θέση «ΑΜΜΟΥΔΕΣ Νο 1» … θα είναι μόνο για ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ (θαλάσσιο αλεξίπτωτο – σκι – δακτυλίδια – έλκηθρο) και ΜΗ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ (θαλάσσια ποδήλατα – κανό – ιστιοσανίδες) και χωρίς τη δυνατότητα εκμίσθωσης JET SKI όπως είχε αναγραφεί στην υπ’ αριθ. πρωτ. 6954/01-06-2007 βεβαίωση του Δήμου Καλλιθέας την οποία μας προσκόμισε ο τελικός πλειοδότης Μ. Π. και του εκδόθηκε η υπ’ αριθ. πρωτ. 2119.3/62/07-06-2007 Άδεια Εκμίσθωσης Θαλάσσιων Μέσων Αναψυχής με αριθμό αδείας 19/2007 από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου». Τέλος, με το υπ’ αριθ. 2119.3/85/2007 έγγραφο του το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου κάλεσε τον αιτούντα να προσκομίσει την άδεια εκμίσθωσης για να αφαιρεθεί η δυνατότητα εκμίσθωσης «jet ski».
- Επειδή, η κρινόμενη αίτηση αρμοδίως εισάγεται προς εκδίκαση στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 3 περ. δ’ του π.δ/τος 361/2001 (Α’ 244), δοθέντος ότι η υπόθεση ανάγεται στη νομιμότητα πράξης παραχώρησης δικαιώματος απλής χρήσης του αιγιαλού κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2971/2001 (πρβλ. ΣτΕ 1545/2007, 858/2006). Εξάλλου, η προσβαλλόμενη ανακλητική πράξη του Αντιδημάρχου του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου παραδεκτώς προσβάλλεται, εφόσον από τις ανωτέρω διατάξεις του με αριθ. 44 Γ.Κ.Λ. συνάγεται ότι η προβλεπόμενη στην παρ. 4 του άρθρου 22 του Κανονισμού αυτού βεβαίωση ή πράξη του φορέα για την παραχώρηση χρήσης χώρου επί του αιγιαλού συνιστά εκτελεστή διοικητική πράξη, δοθέντος ότι η έκδοση ή μη έκδοση της καθώς και η ανάκληση αυτής επιτρέπουν ή κωλύουν αντίστοιχα τη χορήγηση άδειας εκμίσθωσης θαλάσσιων μέσων αναψυχής κατά τις διατάξεις του ανωτέρω Κανονισμού. Περαιτέρω, ως συμπροσβαλλόμενη με την αίτηση ακυρώσεως πράξη πρέπει να θεωρηθεί, καθ’ ερμηνεία του δικογράφου, και το 148/2007 πρακτικό της Δημαρχιακής Επιτροπής, με το οποίο απαλείφθηκε η προσθήκη του jet ski για το χώρο «Αμμούδες Νο 1» που είχε γίνει με το 140/2007 πρακτικό της ίδιας Δημαρχιακής Επιτροπής, στα μηχανοκίνητα μέσα, τα οποία ο αιτών ως πλειοδότης μπορούσε να εγκαταστήσει στην ως άνω θέση διότι η προβαλλόμενη υπ’ αριθ. 6148/2007 ανακλητική απόφαση του Αντιδημάρχου του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου έχει ως νόμιμο έρεισμα το πρακτικό αυτό.
- Επειδή, κατά τα λοιπά η αίτηση ακυρώσεως ασκείται εμπροθέσμως και με προφανές έννομο συμφέρον.
- Επειδή, από το Σύνταγμα επιβάλλεται η πλήρης δημοσίευση όχι μόνον των τυπικών νόμων, αλλά και όλων των κανονιστικών διοικητικών πράξεων, ενώ με το ν. 301/1976 επιβάλλεται, σύμφωνα με τον παραπάνω συνταγματικό κανόνα, η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και όλων των κανονιστικού περιεχομένου διοικητικών πράξεων, για τις οποίες δεν προβλέπεται, βάσει ειδικής διάταξης νόμου, δημοσίευση αυτών με άλλο πρόσφορο τρόπο που προσιδιάζει στο χαρακτήρα και στο αντικείμενο της επιχειρούμενης ρύθμισης. Συνεπώς, η παράλειψη τήρησης των ανωτέρω τρόπων δημοσιότητας κανονιστικής πράξης συνεπάγεται το ανυπόστατο αυτής (ΣτΕ 853/2008, 2534/2004 κ.ά.).
- Επειδή, με την 1047427/4612/Β001/3.6.2002 κοινή απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοικήσεως και Αποκεντρώσεως και Οικονομίας και Οικονομικών «Απευθείας παραχώρηση, με αντάλλαγμα, του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α’ Βαθμού», στο στοιχείο 3 του προοιμίου της οποίας γίνεται επίκληση του αρθρ. 13 του ν. 2971/2001, παραχωρήθηκε απ’ ευθείας και με αντάλλαγμα στους Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού το δικαίωμα της απλής χρήσεως αιγιαλού και παραλίας που βρίσκονται στα όρια της διοικητικής τους περιφέρειας για το χρονικό διάστημα από 1.6.2002 έως 31.5.2005, δυνάμενο να μεταβιβασθεί από κάθε Ο.Τ.Α. σε δική του αμιγή επιχείρηση για το ίδιο χρονικό διάστημα (άρθρ. 1). Το χρονικό αυτό διάστημα παρατάθηκε από 1.6.2005 έως 31.12.2006 με την παρ. 1 της κοινής απόφασης 1024980/1729/Β0010/11.4.2005 των αυτών Υφυπουργών. Περαιτέρω, με τα άρθρα 2 και επόμενα της ανωτέρω από 3.6.2002 κοινής υπουργικής απόφασης καθορίστηκαν τα είδη του αιγιαλού και παραλίες που εξαιρούνται της παραχώρησης καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις της προβλεπόμενης στο άρθρο 1 αυτής παραχώρησης, στους οποίους περιλαμβάνεται και η δυνατότητα των Ο.Τ.Α. προς εκμίσθωσή τους. Με την 1063462/4975/Β0010/5.7.2006 απόφαση των ιδίων Υφυπουργών το ανωτέρω χρονικό διάστημα παρατάθηκε έως την 30.6.2007 ενώ με την 1022334/1588/Β0010/2.3.2007 απόφαση υπήρξε νέα παράταση για χρονικό διάστημα δύο ετών από την υπογραφή της τελευταίας αυτής απόφασης.
- Επειδή, οι ανωτέρω κοινές υπουργικές αποφάσεις έχουν κανονιστικό χαρακτήρα, εφόσον με αυτές παραχωρείται για ορισμένο χρονικό διάστημα και υπό καθοριζόμενους από τις ίδιες όρους και προϋποθέσεις, μέρος του συνόλου των αιγιαλών της Χώρας. Συνεπώς, για να αποκτήσουν νόμιμη υπόσταση, έπρεπε να δημοσιευθούν στο Β’ Τεύχος της Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Όπως όμως προκύπτει από το απευθυνόμενο στο Συμβούλιο της Επικρατείας 1092434/6072/Β0010/17.9.2008 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας), οι ανωτέρω αποφάσεις δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και, συνεπώς, είναι ανυπόστατες (βλ. ΣτΕ 853/2008). Συνεπώς, οι ως άνω περιγραφείσες πράξεις της Δημαρχιακής Επιτροπής του καθ’ ου Ο.Τ.Α., οι οποίες εκδόθηκαν στα πλαίσια διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση σε ιδιώτες δικαιωμάτων απλής χρήσης του αιγιαλού από τον καθ’ ου Ο.Τ.Α. ως φορέα παραχώρησης, κατ’ επίκληση των ανωτέρω ανυπόστατων κανονιστικών αποφάσεων, καθώς και η 6954/1.6.2007 βεβαίωση εγκατάστασης μηχανοκινήτων θαλασσίων μέσων αναψυχής, μεταξύ των οποίων και «jet ski», στην παραλία Φαληρακίου, στη θέση «Αμμούδες Νο 1», η οποία ερείδεται στο αποτέλεσμα της διαγωνιστικής αυτής διαδικασίας, στερούνται νομίμου βάσεως (βλ. ΣτΕ 853/2008). Επομένως, το 148/2007 πρακτικό της Δημαρχιακής Επιτροπής, με το οποίο ανακλήθηκε εν μέρει το 140/2007 πρακτικό της ίδιας Δημαρχιακής Επιτροπής, και η υπ’ αριθ. 6148/2007 απόφαση του Αντιδημάρχου του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου, με την οποία ανακλήθηκε εν μέρει η υπ’ αριθ. 6954/1.6.2007 βεβαίωση του ιδίου, είναι, πάντως, κατά το μέρος αυτών το οποίο άγεται ενώπιον του Δικαστηρίου, το οποίο αφορά στην αφαίρεση από την κατακύρωση και τη βεβαίωση αντίστοιχα συγκεκριμένου θαλάσσιου μέσου αναψυχής, νόμιμες πράξεις ανεξαρτήτως των ειδικότερων αιτιολογιών τους. Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η εξέταση των λόγων ακυρώσεως, οι οποίοι πλήσσουν τη νομιμότητα της αιτιολογίας των πράξεων αυτών. Ο δε λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις εκδόθηκαν κατά παράβαση του δικαιώματος της προηγούμενης ακρόασης του αιτούντος είναι απορριπτέος ως αβάσιμος διότι, εν πάση περιπτώσει, οι πράξεις οι οποίες ανακλήθηκαν με τις προσβαλλόμενες ήταν μη νόμιμες για τους ανωτέρω εκτεθέντες αντικειμενικούς λόγους, οι οποίοι δεν συναρτώνται προς υποκειμενική συμπεριφορά του αιτούντος.
- Επειδή, κατόπιν τούτων η υπό κρίση αίτηση ακυρώσεως πρέπει να απορριφθεί.