ΣΤΕ 277/2019 [ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΔΑΥ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ]
Περίληψη
– Προϋπόθεση νόµιμης εκτελέσεως εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων είναι η προηγούµενη έκδοση αποφάσεως εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων, το περιεχόμενο της οποίας ρυθµίζεται πλέον από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4042/2012 και συμπληρωματικά από τις γενικές διατάξεις της κείµενης νοµοθεσίας. Σύμφωνα δε με τη διάταξη της παρ. 1 του ανωτέρω άρθρου 36, η ΑΕΠΟ εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων πρέπει να εκδίδεται σε στάδιο που προηγείται της ενάρξεως των σχετικών εργασιών. Δεν επιβάλλεται όμως για την έκδοση της πράξεως αυτής να έχει προηγηθεί σύναψη συμβάσεως αναθέσεως ή πρόταση για σύναψη συμβάσεως από τον αρµόδιο Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.
Εφόσον η Διοίκηση με τα προσβαλλόμενα έγγραφα, αρνήθηκε να χορηγήσει έγκριση περιβαλλοντικών όρων για την εκτέλεση εργασιών επεξεργασίας στερεών αστικών αποβλήτων (κοµποστοποίηση), υπολαμβάνουσα εσφαλμένως ότι απαιτείται η προηγούμενη υπογραφή, με τον οικείο ΦοΔΣΑ, σχετικής συμβάσεως αναθέσεως, οι προσβαλλόμενες πράξεις, µε τις οποίες εκδηλώνεται η ως άνω άρνηση για τον ανωτέρω λόγο είναι µη νόμιμες και ακυρωτέες, όπως βασίμως προβάλλεται, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως. Συνεπώς, πρέπει η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή, να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και να αναπεµφθεί η υπόθεση στην Διοίκηση, προκειμένου η αρμόδια Διεύθυνση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου να εξετάσει την εκκρεμή αίτηση περιβαλλοντικής αδειοδοτήσεως χωρίς την ως άνω προϋπόθεση της προηγούµενης συνάψεως συμβάσεως με τον ΦοΔΣΑ.
Πρόεδρος: Αθ. Ράντος
Εισηγητής: Ε. Μουργιά
Βασικές σκέψεις
- Επειδή, με την αίτηση αυτή ζητείται η ακύρωση (α) της 67708/2731/13.11.2013 πράξεως του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Πελοποννήσου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, με την οποία δόθηκε απάντηση στην από 31.10.2013 “Εξώδικη Διαμαρτυρία-Όχληση” της αιτούσας εταιρείας, ως φορέα του έργου “Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) και Μονάδα Κομποστοποίησης”, στη θέση «Ξηροκάμπι» Λευκοχώματος της δημοτικής ενότητας Φάριδος του Δήμου Σπάρτης του νομού Λακωνίας και (β) του 58656/2469/11.10.2013 εγγράφου του Προϊσταμένου της ίδιας ως άνω υπηρεσίας προς τον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Πελοποννήσου.
- Επειδή, με την 1958/13.1.2012 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Β΄ 21), που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 1 παρ. 4 του ν. 4014/2001 (Α’ 209), για την εκτίμηση των επιπτώσεων έργων και δραστηριοτήτων στο περιβάλλον, κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α2 (Παράρτημα IV, ομάδα 4η «Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών») οι «15. Μεμονωμένες εγκαταστάσεις παρασκευής εδαφοβελτιωτικών – κομπόστ από προδιαλεγμένο ή διαχωρισμένο οργανικό κλάσμα αστικών στερεών αποβλήτων σε βιομηχανικά κτίρια ή άλλες κατάλληλες κατασκευές π.χ. τύπου θερμοκηπίου, μη στεγασμένες κ.λπ. (εργασία R3)» με ημερήσια ποσότητα εισερχόμενων αποβλήτων μεγαλύτερη ή ίση των 20 τόνων.
- Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 7 της κ.υ.α. 50910/2727/2003 «Μέτρα και όροι για τη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων – Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης» (Β΄ 1909), που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 91/156/ΕΟΚ του Συμβουλίου (ΕΕ L 78) για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, καθορίσθηκαν, ως υπόχρεοι φορείς για τη συλλογή και μεταφορά αποβλήτων, οι ΟΤΑ πρώτου βαθμού, ενώ ως υπόχρεοι φορείς για την προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων ορίσθηκαν οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.ΣΑ) του άρθρου 12 του ν. 1650/1986 [βλ. επίσης στην επόμενη σκέψη άρθρο 30 ν. 3536/2007]. Περαιτέρω, με το άρθρο 8 παρ. 2 της αυτής κ.υ.α. ορίσθηκε ότι για τη διάθεση, αξιοποίηση, προσωρινή αποθήκευση και μεταφόρτωση στερεών αποβλήτων απαιτείται έγκριση περιβαλλοντικών όρων σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 3, 4 και 5 του ν. 1650/1986, όπως αντικαταστάθηκαν με τα άρθρα 1, 2 και 3 του ν. 3010/2010 (Α΄ 91), και στις κανονιστικές πράξεις που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων αυτών και ότι η έγκριση περιβαλλοντικών όρων αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση της άδειας διαθέσεως, αξιοποιήσεως, προσωρινής αποθηκεύσεως ή μεταφορτώσεως στερεών αποβλήτων. Στο άρθρο 36 του ν. 4042/2012 (Α΄ 24) ορίζονται τα εξής: «1. Κάθε οργανισμός ή επιχείρηση που προτίθεται να προβεί σε εκτέλεση εργασιών επεξεργασίας υποχρεούται πριν από την έναρξη των εργασιών να λάβει: α) Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.), σύμφωνα με τα άρθρα 3, 4 και 5 του ν. 1650/1986, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 3010/2002 […] και το ν. 4014/2011 […], η οποία να καλύπτει τις εργασίες αυτές. Ειδικότερα, στο περιεχόμενο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.), εκτός από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτή, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν. 1650/1986, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 3010/2002 […] και το ν. 4014/2011 […], αποτυπώνεται τεκμηριωμένα η διαχείριση αποβλήτων με έμφαση στην ποιοτική και ποσοτική σύσταση των αποβλήτων που παράγονται ή υποβάλλονται σε εργασίες επεξεργασίας, καθώς και πλήρη διαστασιολόγηση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας. Οι περιβαλλοντικοί όροι που αφορούν στις εργασίες επεξεργασίας αποβλήτων αποτελούν αυτοτελές κεφάλαιο της Α.Ε.Π.Ο. […] 2. Εάν η αρμόδια υπηρεσία θεωρεί ότι η προβλεπόμενη μέθοδος επεξεργασίας των αποβλήτων δεν είναι σύμφωνη προς το άρθρο 14 του παρόντος ή δεν είναι περιβαλλοντικά αποδεκτή για άλλους λόγους του παρόντος νόμου, αρνείται με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή της την έκδοση της εκάστοτε Α.Ε.Π.Ο. 3. […]».
- Επειδή, εξάλλου, στο άρθρο 30 του ν. 3536/2007 (Α΄ 42) προβλέπονται τα εξής: «1. α) Τροποποιείται η παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 1650/1986 (Α΄ 160) ως προς τον ορισμό των αρμόδιων φορέων για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και των ανάλογων αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α. (παρ. 3 και 4). Η προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, επεξεργασία, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων σε κάθε Περιφέρεια της χώρας διενεργείται με ευθύνη των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) που προβλέπονται στο άρθρο 7 παρ. 2 της κ.υ.α. 50910/2727/2003 (Β΄ 1909), οι οποίοι αντιστοιχούν στις διαχειριστικές ενότητες κάθε Περιφέρειας και οι οποίοι οργανώνονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις επόμενες παραγράφους. β) Οι ΦΟΔΣΑ είναι δυνατόν να συνιστώνται από Ο.Τ.Α. που ανήκουν σε περισσότερες της μιας διαχειριστικές ενότητες και να έχουν την ευθύνη για την υλοποίηση των ανωτέρω ενεργειών στο γεωγραφικό χώρο που αντιστοιχεί σε αυτές. 2. […]».
- Επειδή, από τις διατάξεις που εκτέθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις, συνάγεται ότι προϋπόθεση νόμιμης εκτελέσεως εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων είναι η προηγούμενη έκδοση αποφάσεως εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων, το περιεχόμενο της οποίας ρυθμίζεται πλέον από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4042/2012 και συμπληρωματικά από τις γενικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Σύμφωνα δε με τη διάταξη της παρ. 1 του ανωτέρω άρθρου 36, η ΑΕΠΟ εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων πρέπει να εκδίδεται σε στάδιο που προηγείται της ενάρξεως των σχετικών εργασιών. Δεν επιβάλλεται, όμως, για την έκδοση της πράξεως αυτής να έχει προηγηθεί σύναψη συμβάσεως αναθέσεως ή πρόταση για σύναψη συμβάσεως από τον αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (πρβλ. ΣτΕ 1986/2013 σκ. 9).
- Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η αιτούσα εταιρεία υπέβαλε τον φάκελο της από μηνός Μαρτίου 2013 Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου «Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) και Μονάδα Κομποστοποίησης» στη θέση «Ξηροκάμπι» της τοπικής κοινότητας Λευκοχώματος δημοτικής ενότητας Φάριδος του Δήμου Σπάρτης του νομού Λακωνίας, που αφορά διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) συμπεριλαμβανομένων των βιοαποικοδομήσιμων αστικών αποβλήτων (ΒΑΑ) του νομού Λακωνίας. Σύμφωνα με την ως άνω μελέτη (σελ. 15 επ.) το έργο, ως μονάδα κομποστοποιήσεως οργανικού κλάσματος, βάσει του είδους και της δυναμικότητας των σχεδιαζόμενων μονάδων, κατατάσσεται στο στοιχείο 15 της υποκατηγορίας Α2 του Παραρτήματος IV της 4ης ομάδας «Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών» της υ.α. 1958/13.1.2012. Κατόπιν ελέγχου του υποβληθέντος φακέλου της ως άνω μελέτης, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Πελοποννήσου Τμήμα Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού, με το 16215/1020/7.6.2013 έγγραφο του Προϊσταμένου της προς την αιτούσα, απέστειλε τις παρατηρήσεις της επί της ΜΠΕ του έργου, με το δε 27932/1546/7.6.2013 έγγραφο του Προϊσταμένου της υπέβαλε ερώτημα στο Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σχετικά με τη δυνατότητα εκτελέσεως και λειτουργίας του ως άνω έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται και η διαχείριση ΒΑΑ από ιδιωτικό φορέα χωρίς προηγούμενη ανάθεση από τον οικείο ΦοΔΣΑ. Το Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Υ.ΠΕ.Κ.Α. με το 38812/3663/11.7.2013 έγγραφο του Διευθυντή της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού ενημέρωσε την ως άνω υπηρεσία ότι υπεύθυνος για τη συλλογή και μεταφορά των ΑΣΑ είναι ο οικείος Δήμος και για την μεταφόρτωση, ανάκτηση και διάθεση των ΑΣΑ είναι ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, και ότι αν ο ΦοΔΣΑ κρίνει σκόπιμο μπορεί να αναθέσει σε ιδιώτη την υλοποίηση και λειτουργία κάποιων εγκαταστάσεων διαχειρίσεως των ΑΣΑ, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 7 της κ.υ.α. ΗΠ/50910/2727/2003. Με το 58656/2469/11.10.2013 έγγραφο του Προϊσταμένου της ίδιας ως άνω υπηρεσίας προς τον ΦοΔΣΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου [β΄ προσβαλλόμενη πράξη], ο οποίος είναι υπόχρεος φορέας για την προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, αξιοποίηση (ανάκτηση) και διάθεση των στερεών αποβλήτων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 1 του ν. 3536/2007 (Α΄ 42) που τροποποίησε το άρθρο 12 παρ. 2 του ν. 1650/1986 ως προς τον ορισμό των αρμόδιων φορέων για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και των ανάλογων αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α., η εν λόγω υπηρεσία ζήτησε να ενημερωθεί για το αν ο ΦοΔΣΑ έχει ήδη αναθέσει ή προτίθεται, κατ’ αρχήν, να αναθέσει στην αιτούσα εταιρεία τη διαχείριση μέρους ή του συνόλου των ΒΑΑ του νομού Λακωνίας, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδοτήσεως του έργου. Η αιτούσα υπέβαλε στην εν λόγω υπηρεσία την από 31.10.2013 εξώδικη διαμαρτυρία – όχληση, η δε υπηρεσία απάντησε με το 67708/2731/13.11.2013 έγγραφο του Προϊσταμένου της με θέμα “απάντηση στην από 31.10.2013 Εξώδικη Διαμαρτυρία – Όχληση της εταιρίας: “Λ. Β. Α.Ε.”, φορέα του έργου: “ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ (ΚΔΑΥ) ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ”, στη θέση «Ξηροκάμπι» της Τ.Κ. Λευκοχώματος, Δ.Ε. Φάριδος, Δήμου Σπάρτης, Νομού Λακωνίας” [α΄ προσβαλλόμενη πράξη]. Στο εν λόγω έγγραφο αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: «[…] Γ. Ανάλυση της διοικητικής διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Μέρος του έργου του θέματος αποτελεί η μονάδα κομποστοποίησης. Σύμφωνα με το Παράρτημα H του Ν.4042/12, η κομποστοποίηση αποτελεί εργασία ανάκτησης αποβλήτων με κωδικό R3. Συνεπώς, η κομποστοποίηση αποτελεί εγκεκριμένη μέθοδο βιολογικού μετασχηματισμού και κατ’ επέκταση διαχείρισης βιολογικών αποβλήτων. Βάσει του άρθρου 11 παρ. 4 του Ν.4042/12, τα βιολογικά απόβλητα (βιοαπόβλητα) αποτελούν, τα βιοαποδομήσιμα απόβλητα κήπων και πάρκων, τα απορρίμματα τροφών και μαγειρείων από σπίτια, εστιατόρια, εγκαταστάσεις ομαδικής εστίασης και χώρους πωλήσεων λιανικής και τα συναφή απόβλητα από εγκαταστάσεις μεταποίησης τροφίμων. Σύμφωνα με τη ΜΠΕ (παρ. 3.7.4), η μονάδα κομποστοποίησης προέβλεπε τη διαχείριση όλου του φάσματος των ως άνω αποβλήτων και κατά κύριο λόγο αυτών των αστικής προέλευσης. Τα ως άνω απόβλητα αντιστοιχούν στους κάτωθι κωδικούς ΕΚΑ: […] Οι κωδικοί ΕΚΑ των ως άνω αποβλήτων δεν φέρουν αστερίσκο και ως εκ τούτου συγκαταλέγονται στα μη επικίνδυνα απόβλητα. Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, η διοικητική διαδικασία και έλεγχος της διαχείρισης των μη επικινδύνων αποβλήτων διέπεται από την Κ.ΥΑ ΗΠ/50910/2727/03. Υπεύθυνος φορέας της διοίκησης για την επιτελική εποπτεία της διαχείρισης των αποβλήτων ανά την επικράτεια είναι το Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Υ.ΠΕ.Κ.Α. Σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 1β. της Κ.Υ.Α. ΗΠ/5091 G/2727/03, οι εργασίες συλλογής και μεταφοράς των στερεών αποβλήτων εκτελούνται με ευθύνη των οικείων ΟΤΑ Α΄ βαθμού, ενώ σύμφωνα με την παρ. 2α του ιδίου άρθρου, η προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, αξιοποίηση (και πλέον «ανάκτηση» σύμφωνα με το άρθρο 57 παρ. 4 β του Ν.4042/12) και διάθεση των στερεών αποβλήτων, γίνεται με ευθύνη του οικείου Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ), ο οποίος σύμφωνα με την παρ. 6 δύναται να αναθέτει τη διαχείριση των αποβλήτων σε φυσικά η νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις κείμενης νομοθεσίας. […] Το Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Υ.ΠΕ.ΚΑ, με το υπ’ αριθμ. 5 σχετικό έγγραφό του [38812/3663/11.7.2013 έγγραφο του Τμήματος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του Υ.ΠΕ.Κ.Α.], ουσιαστικά ενέμεινε στην άποψη που είχε ήδη εκφράσει με το υπ’ αριθμ. 1 σχετικό [104968/1702/26.6.2004 έγγραφο της ιδίας ως άνω υπηρεσίας] αναφέροντας ότι υπεύθυνος για την διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων είναι ο οικείος ΦοΔΣΑ, ο οποίος, αν κρίνει σκόπιμο, δύναται να αναθέσει την υλοποίηση και λειτουργία κάποιων εγκαταστάσεων διαχείρισής τους σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 6 της ΚΥ.Α. ΗΠ/50910/2727/03. Η υπηρεσία μας, εφαρμόζοντας τις συστάσεις που περιλαμβάνονταν στο ως άνω έγγραφο του ιεραρχικά ανώτερου αρμόδιου φορέα της διοίκησης, απέστειλε το υπ’ αριθμ. 8 έγγραφο [58656/2469/11.10.2013 έγγραφο -β΄ προσβαλλόμενη πράξη], στον οικείο ΦοΔΣΑ [ΦοΔΣΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου …] προκειμένου να μας γνωρίσει αν έχει ήδη αναθέσει ή προτίθεται, κατ’ αρχήν, να αναθέσει στην εταιρεία Λ. Β. A.E. τη διαχείριση μέρους ή του συνόλου των ΒΑΑ του Νομού Λακωνίας, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου του θέματος. Το έγγραφο μας κοινοποιούνταν τόσο στον ενδιαφερόμενο όσο και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου […] δυνάμει της […] απόφασης του Γ.Γ. ΑΔ.Π.Δ.Ε.Ι, με την οποία […] ανατέθηκε η υλοποίηση των έργων διαχείρισης αστικών αποβλήτων όλης της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην ως άνω υπηρεσία. Η απάντηση του ΦοΔΣΑ Περιφέρειας Πελ/σου δεν μας έχει μέχρι σήμερα κοινοποιηθεί. Δ. Συμπεράσματα 1. Το σκεπτικό της υπ’ αριθμ. 9 σχετικής [της από 31.10.2013 εξώδικης διαμαρτυρίας-οχλήσεως] πάσχει ως προς το γεγονός ότι αγνοεί πλήρως την Κ.Υ.Α. ΗΠ/50910/2727/03 και τις διαδικασίες που απορρέουν από τις διατάξεις της, παρόλο που σε όλα τα ως άνω σχετικά έγγραφα της υπηρεσίας μας, τα οποία κοινοποιούνταν στον ενδιαφερόμενο, γινόταν ρητή μνεία σε αυτή. 2. Από την παραπάνω ανάλυση τεκμηριώνεται, ότι η διαχείριση του φακέλου της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου του θέματος από την υπηρεσία μας είναι καθόλα σύννομη, μεθοδική και σύμφωνη με τις αρχές της χρηστής διοίκησης».
- Επειδή, με το προεκτεθέν περιεχόμενό τους, τα προσβαλλόμενα έγγραφα, με τα οποία εκδηλώνεται η απόρριψη από την Διοίκηση του αιτήματος της αιτούσας για την χορήγηση εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων για τη διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων, συνιστούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις και, συνεπώς, παραδεκτώς προσβάλλονται με την κρινόμενη αίτηση.
- Επειδή, κατά τα ανωτέρω, εφόσον εν προκειμένω η Διοίκηση με τα προσβαλλόμενα έγγραφα, αρνήθηκε να χορηγήσει έγκριση περιβαλλοντικών όρων για την εκτέλεση εργασιών επεξεργασίας στερεών αστικών αποβλήτων (κομποστοποίηση), υπολαμβάνουσα εσφαλμένως ότι απαιτείται η προηγούμενη υπογραφή, με τον οικείο ΦοΔΣΑ, σχετικής συμβάσεως αναθέσεως, οι προσβαλλόμενες πράξεις, με τις οποίες εκδηλώνεται η ως άνω άρνηση για τον ανωτέρω λόγο, είναι μη νόμιμες και ακυρωτέες, όπως βασίμως προβάλλεται, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως. Συνεπώς, πρέπει η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή, να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και να αναπεμφθεί η υπόθεση στην Διοίκηση, προκειμένου η αρμόδια Διεύθυνση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου να εξετάσει την εκκρεμή αίτηση περιβαλλοντικής αδειοδοτήσεως χωρίς την ως άνω προϋπόθεση της προηγούμενης συνάψεως συμβάσεως με τον ΦοΣΔΑ.